€1 per verkochte kilo voor duurzame projecten in Indonesië
UTZ keurmerk
Toont alle 5 resultaten
Wie duurzaam koffie wilt drinken, kan kiezen uit verschillende keurmerken waaronder het UTZ keurmerk. Maar wat houdt het UTZ keurmerk nu precies in? Het UTZ-certificaat is de standaard voor bedrijven die opereren in duurzame toeleveringsketens voor cacao, hazelnoten, thee en koffie.
Het waarborgt de traceerbaarheid en transparantie van duurzame landbouw, verwerking en handel van deze producten in de gehele keten. Het UTZ keurmerk wordt niet alleen gebruikt voor koffie, maar ook voor chocolade, cacao en thee.
- Opties selecteren Dit product heeft meerdere variaties. Deze optie kan gekozen worden op de productpagina
- Opties selecteren Dit product heeft meerdere variaties. Deze optie kan gekozen worden op de productpagina
- Opties selecteren Dit product heeft meerdere variaties. Deze optie kan gekozen worden op de productpagina
Ons assortiment
Hoewel onze koffiebonen niet zijn gecertificeerd met het UTZ keurmerk, verkopen we wel eerlijke en hoogwaardige koffie waarmee we een impact maken op het welzijn van de boer en het verduurzamen van de koffiehandel.
Om maar direct met de deur in huis te vallen: onze koffiebonen zijn niet UTZ certified, maar dit betekent niet dat wij geen waarde hechten aan duurzaamheid. Wij willen wel degelijk een impact maken en dat doen we door als “collectief”* samen met de boeren de koffie te verduurzamen. Dit doen we door voor iedere KG koffie die we verkopen een euro in te zamelen voor de koffie boeren. Via onze blogs en (toekomstige) nieuwsbrief houden we jullie op de hoogte over wat er met het geld gebeurd en hoe we tot een eerlijke handel komen.
*”Collectief” is de vertaling van het Indonesische woord “Kolektif”.
Wat betekent het UTZ keurmerk? Het UTZ keurmerk bevordert duurzame landbouwpraktijken en ethische werkomstandigheden. Hoewel onze koffie geen UTZ keurmerk heeft, streven we naar vergelijkbare duurzaamheidsdoelen.
Bekijk ons assortiment met Indonesische koffie uit Java, Flores en Sumatra.
Wat klanten van onze koffie & service vinden..
Heerlijke koffie en snelle levering!
Klaas de Gooijer
De koffie smaakt erg goed
De koffie smaakt erg goed! Zelfs mijn ouders die een verschillende smaak hebben qua sterkte van koffie vinden de koffie allebei super. Wij hebben thuis de espresso variant, dus ik zeg aanrader!
Jana Beernink
Makkelijk besteld snel geleverd
Makkelijk besteld snel geleverd erg lekkere koffie.
Sassia
Heerlijke verse koffie snel verzonden
Heerlijke verse koffie snel verzonden
Mevrouw Schneider
Echt heel goed!
Heerlijke koffie, snel geleverd. Mede door gratis verzenden een echt goede prijs kwaliteit verhouding!
Jolanda
Heerlijke koffie
Duidelijke informatie op de website en de koffie smaakt (h)eerlijk!
Ronald
Over The Kolektif
Welkom bij The Kolektif, wat “Het Collectief” betekent in het Indonesisch. Het land waar we het merendeel van onze premium koffiebonen vandaan halen. Onze visie is simpel: we willen de beste koffie serveren door zorgvuldig geselecteerde bonen dagelijks vers in kleine batches te branden, zonder dat dit ten koste gaat van anderen.
Met anderen bedoelen we natuurlijk de koffieboeren en de gemeenschappen erachter. Onze visie reikt verder dan alleen koffiebonen verkopen. We streven naar echte impact door te investeren in de koffiegemeenschappen in Indonesië, zowel financieel als met kennis.
Bekijk al onze vers gebrande koffiebonen.
Heb je vragen?
We staan klaar om je te helpen. Neem een kijkje bij onze veelgestelde vragen of neem contact met ons op als je vraag niet wordt beantwoord.
Waar staat het keurmerk UTZ voor?
Het UTZ-keurmerk staat voor duurzaamheid in de landbouw en is gericht op cacao, hazelnoten, thee en koffie. Het certificeert producten die voldoen aan strikte normen voor milieubescherming, goede landbouwpraktijken en betere arbeidsomstandigheden. UTZ bevordert transparantie en traceerbaarheid in de toeleveringsketen.
Wat is het verschil tussen UTZ en Fairtrade?
Het belangrijkste verschil tussen UTZ en Fairtrade is de focus. UTZ richt zich vooral op duurzame landbouwpraktijken en traceerbaarheid in de toeleveringsketen, terwijl Fairtrade zich concentreert op eerlijke handelsvoorwaarden en het bieden van eerlijke prijzen aan boeren.